mércores, 8 de xuño de 2016

Unidade 8: Caladoiro de Mauritania

INTERCAMBIOS DE MATERIA E ENERXÍA

Despois do frío da última maré, imos quecer un pouco os nosos corpos no mar de Mauritania. Costa fermosa onde as haxa nas que a luz azul do mar semella ter continuidade nun outro mar de area.

Arreando palangre para pescar os seguintes contidos:
  • Relacións tróficas no ecosistema
  • Actuacións que desequilibran as redes tróficas.
  • Fluxo de enerxía no ecosistema
    • Eficiencia ecolóxica
    • Pirámides ecolóxicas: de biomasa, de individuos e de enerxía.
  • O ciclo da materia no ecosistema. Ciclos bioxeoquímicos do C, N, P, S.

CAPTURAS dos contidos da Unidade. CONCÉNTRATE e terás unha boa pesca!!!!!
Cando remates a xornada comproba que a pesca foi produtiva e fai o Cuestionario de control.

As redes do coñecemento

Na costa de Mauritania son habituais imaxes como esta ; semella que a oxidación da materia e a perda de enerxía crearan pantasmas de ferruxe  que navegan no inmenso mar...


Nas seguintes redes imos estudar estas transferencias de enerxía, os ciclos bioxeoquímicos  e as redes tróficas; recollendo as seguintes redes aclararemos os nosos contidos. Participade e boa pesca capitáns!
  • Rede 1  Transferencia de enerxía no ecosistema
  • Rede 2  Ciclos bioxeoquimicos
Fondeando as nasas
  • Largando esta rede faras unha webquest para investigar e coñecer o funcionamento dos ecosistemas.
  • Presta agora atención ao seguinte Vídeo que trata un dos problemas de moitos ecosistemas: O problema das plagas. Imos abordar este problema como consecuencia da desestabilización das redes tróficas por parte do home. Trataremos tamén a loita biolóxica de plagas. A partir do vídeo e da seguinte noticia elaboramos un traballo de investigación sobre as pragas forestais en Galicia que expoñemos na aula.

  • Con este vídeo analizaremos como a utilización de agroquímicos afecta ás redes troficas, e falaremos de AGRICULTURA ECOLÓXICA . Diso xa sabemos moito, xa temos a nosa propia horta ecolóxica!

  • Faremos grupos de catro e elaboraremos un listado das principais actividades humanas que interveñen nas diferentes etapas dun ciclo bioxeoquímico dos estudados, e as consecuencias en cada caso.



O caderno de bitácora
  • Menuda bitácora que nos deixa Mauritania!!! Recolleremos estas Liñas interactivas e aplicaremos os coñecementos adquiridos nesta unidade sobre relacións tróficas, fluxo de enerxía e ciclo da materia.
  • Agora traballaremos na libreta de clase:
  • Rede 1 Cuestionario fluxo enerxía
  • Rede 2 Cuestionario ciclos bioxeoquímicos
  • Rede 3 Cuestionario materia e enerxía
  • Rede 4 Cuestionario de consolidación
  • Atención á diversidade: reforzo ampliación esquemas mudos fichas multilingües
Avante Toda!

Deixamos Mauritania co corazón encollido capitáns! Coa certeza de que só dende a sensibilidade e o respecto pola natureza poderemos, tal e como se nos dicía nos obxectivos para o século XXI: aprender a vivir e aprender a convivir. A deste caladoiro foi unha pesca especial, un quiñón que faremos noso e que saberemos aplicar en cada un dos nosos intres, en cada un das nosas relacións co medio natural! Somos unha tripulación de futuro capitáns!!
Recollendo a seguintes redes poderemos traballar os contidos na singradura que nos levará cara a Angola! Proa ao Sur e avante toda!







Ningún comentario:

Publicar un comentario

Nota: só un membro deste blog pode publicar comentarios.